Спеціалісти Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області протягом минулого року здійснили перевірки щодо ненадання достовірної інформації про продукцію державною мовою. За результатами яких виявили 14 порушників.
Про це повідомили в Херсонському управлінні Держпродспоживслужби.
 
За результатами перевірок зафіксовано 14 порушень. До порушників застосовані штрафні санкції на загальну суму 2380 грн.
З 16 січня 2021 року набирає чинності ст. 30 закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, яка передбачає, що мовою обслуговування споживачів в Україні тепер є лише українська.
 
 
Відтепер підприємства та організації усіх форм власності, навіть фізичні особи-підприємці повинні обслуговувати своїх покупців і клієнтів державною мовою. Тобто звертатися до них українською і відповідати українською. Перейти на іншу мову можна, лише якщо клієнт про це попросить і якщо ця інша мова виявиться “прийнятною для сторін”.
Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кав’ярень, банків, АЗС, аптек тощо.
 
Виробників та продавців в Україні зобов’язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
 
Уповноважений із захисту державної мови оприлюднив пам’ятку, як діяти у разі порушення права на обслуговування українською.
У разі ненадання достовірної інформації про продовольчі та непродовольчі товари державною мовою, можна звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 17, тел.(0552)32-17-37; Управління захисту споживачів: м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська), 34, тел. (0552) 26-36-06, 0913319890 (Viber).
 
.