ПриватБанк без причин та пояснень блокує картки громадян. Власникам карток доводиться похапцем знімати всі гроші, поки їх не заморозили. За що фінансова установа може припинити співпрацю з клієнтом та як вберегти свій рахунок від раптового блокування?
 
«Причина є, та називати її не будемо…»
Про один з випадків заморозки рахунків розповіла клієнтка державного ПриватБанку на профільному форумі Мінфіну.
«Мені просто відмовили в обслуговуванні без жодних попереджень. З кредитки Привату зникли геть усі кошти і я зателефонувала у службу підтримки. Залишила свою заявку, а за два дні мені подзвонив працівник банку та «наказав» до сьогоднішнього вечора забрати гроші з усіх рахунків, поки їх не заблокували», – розповіла клієнтка.
 
 
Жінка вважає, що фінустанова грубо порушила її права, зазначені у договорі. Вона довгі роки користувалась послугами банку, а тепер втратила доступ до усіх своїх рахунків, в тому числі й картки ФОПа.
 
У відповідь на гнівний коментар колишньої клієнтки у державному банку відповіли, що перевірили дані про цей випадок і можуть з усією відповідальністю повідомити – причини для припинення обслуговування таки були. Однак назвати ці причини у Приваті відмовилися.
 
За що банк може заморозити картку?
Завдяки закону «Про протидію відмиванню доходів», що діє в Україні вже декілька років, норми фінансового моніторингу стали значно жорсткішими. Згідно з ними банки просто зобов’язані перевіряти шляхи надходження коштів на рахунки клієнтів та блокувати у випадку підозрілої активності.
 
.
 
Банк має право закрити картку клієнта, якщо:
● є сумніви в тому, що клієнт використовує рахунок у власних цілях;
● неможливо зверифікувати особу клієнта;
● клієнта визнано ризикованим (не надав дані про свою професійну діяльність, джерело доходів тощо);
● клієнт надав фінустанові неправдиву інформацію про себе.
 
Окрім того, вагомою причиною для заморозки рахунку може стати використання його в комерційних цілях. Для здійснення підприємницької діяльності необхідно щонайменше відкрити картку ФОПа. Якщо ж для отримання оплати за товари та послуги клієнт використовує особисту картку, це кваліфікується як ухиляння від сплати податків.