За перші два тижні нового року Державна податкова служба України отримала сотні скарг від громадян, яким відмовили в оплаті карткою. Такі ситуації мали місце переважно у невеликих магазинах, чи кав’ярнях, власники яких схоже просто хотіли приховати свої обороти від податківців.
 
Можливо минулого року відмова в безготівковій оплаті й могла залишитися непоміченою. Однак з 1 січня 2022 року не лише підприємці, а й ФОПи, що не мають терміналів POS, ризикують отримати чималий штраф.
 
 
Згідно з актуальним законодавством будь-яка торгова точка, чи заклад обслуговування, що знаходиться у місті із населенням більше 25 тисяч осіб, зобов’язаний пропонувати клієнтам безготівкову оплату. За відмову прийняти картку бізнесмен ризикує отримати штраф в розмірі 8,5 тис. грн, або 500 неоподатковуваних мінімумів.
 
Така вимога до підприємців діє вже майже 10 років, а з 1 січня поточного року вона стосується й ФОПів. Виняток становлять лише фізичні особи підприємці 1 групи, тобто ті, що не мають найманих працівників.
 
Також обійтися без терміналу можуть торговці, що ведуть свою діяльність на території сіл. Та якщо сільська крамничка має річний оборот понад 167 мінімальних зарплат (1 млн 85 тис. грн), або продає підакцизні товари, власнику все одно доведеться встановити реєстратор розрахункових операцій (РРО).
 
.
 
Декотрі підприємці у перші дні дії нового закону виправдовували свою відмову прийняти оплату карткою тим, що система часто зависає та дає збій. Така проблема справді існувала через масове встановлення терміналів ФОПами. Однак технічні спеціалісти впоралися із ситуацією й налагодили роботу сервісів РРО. Тож тепер проблем із безготівковим розрахунком бути не повинно. Якщо ж у торговому закладі, перукарні чи кафе вам відмовили в оплаті через термінал, ви маєте право поскаржитися у податкову.
___________________________________________________________________________________________

Какие документы должны хранить "фопы" на месте проведения расчетов с РРО: разъяснение налоговой

ФЛП обязаны создавать контрольные ленты в бумажной или электронной форме и обеспечивать их хранение на РРО, кроме автоматов по продаже товаров, в течение трех лет
 
Предприниматели, которые используют регистраторы расчетных операций (РРО) с применением электронных платежных средств, платежных чеков, жетонов при продаже товаров, а также совершения операций по приему наличных денег для дальнейшего их перевода, обязаны соблюдать ряд необходимых правил, сообщает Главное управление ГНС в Киеве.
 
В частности, физическим лицам – предпринимателям необходимо:
●  в конце рабочего дня (смены) создавать в бумажной и/или электронной форме (кроме автоматов по продаже товаров/услуг) фискальные отчетные чеки в случае расчетных операций;
●  создавать контрольные ленты в бумажной и/или электронной форме и обеспечивать их хранение на РРО (кроме автоматов по продаже товаров/услуг) в течение трех лет;
●  создавать в бумажной и/или электронной форме X-отчеты, Z-отчеты и другие документы, предусмотренные документацией на РРО, в соответствии с законодательством;
●  хранить на месте проведения расчетов регистрационное удостоверение и последнюю справку об опломбировании РРО или их копии.
 
 
При этом налоговики напоминают, что с 1 января 2022 года ФЛП – плательщики единого налога второй, третьей и четвертой групп обязаны применять РРО и/или программные РРО при осуществлении расчетных операций независимо от вида деятельности и объема дохода.
 
В свою очередь ФЛП – плательщики единого налога первой группы, которые осуществляют исключительно розничную продажу товаров на рынках или проводят хозяйственную деятельность по предоставлению бытовых услуг населению и не используют труд наемных лиц, с 1 января 2022 года не применяют РРО/ПРРО.
 
.