Уся Херсонщина готова зустрічати дружними аплодисментами відкриття ірландським лоукостером «Ryanair»  нового регулярного рейсу Херсон-Краків. Адже з ним і Євросоюз стане ближчим.
 
Однак самих лише оплесків для нормального функціонування повітряної лінії недостатньо. Адже перевізник висунув жорсткі умови її підготовки, записані в договорі.
 
 
Він передбачає встановлення в міжнародному аеропорту Херсон  трьох додаткових стійок реєстрації пасажирів, каси для продажу квитків, облаштування зони для пріоритетних (привілейованих) пасажирів, закупівлю 60 нових пасажирських крісел для зали очікування.
 
А ще — створення запасу з сорока тонн реагенту для обробки злітно-посадкової смуги у заметіль та ожеледь, дванадцяти тонн спеціальної суміші проти ожеледиці для обробки корпусів літаків тощо.
 
Потурбуватися про все це має сам аеропорт, а точніше – комунальне підприємство «Херсонські авіалінії», що його обслуговує. Та питання в грошах.
 
 
На підготовку інфраструктури для обслуговування пасажирів великих «Боїнгів» від ірландського лоукостера необхідно понад п’ять мільйонів гривень.
 
Проте цих грошей у КП «Херсонські авіалінії» немає, оскільки перевізники через нестачу літаків ще влітку відмінили багато рейсів. І очікувані доходи аеропорту від їх обслуговування впали на чверть, або якраз на ті п’ять мільйонів.
 
  Відповідно, допомоги аеропорт чекає від громади, причому не тільки від обласної ради, а й від міської. Адже пасажири літаків залишають у Херсоні свої гроші за транспорт, харчування, готелі, екскурсії, і постачальники товарів та послуг перераховують дещицю у муніципальну скарбничку податками та зборами. То чому б не вкласти частку у розвиток повітряних воріт краю?
 
 
Але міркувати треба швидше, і вирішувати питання зараз, оскільки часу залишилося всього нічого — рейс Херсон-Краків, нагадаємо, відкривається уже 17 грудня.
 
Навесні 2020 року той же лоукостер планує відкрити з Херсона ще два регулярні рейси до Відня та Гданська, які дозволять підняти доходність аеропорту.
 
Якщо ж фінансової допомоги так і не нададуть, то й рейсів не буде.  Літатимуть тоді херсонці до Європи з Києва чи Одеси, і зароблятимуть на їх обслуговуванні вже тамтешні летовища.
 
 
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.