Помилки під час переказу коштів не рідкість. Одна невірна цифра в номері карти, і ваші гроші вже «полетіли» не туди. Чи можна повернути втрачену таким чином суму? Шансів небагато, та вони все ж є. Експерти розповіли, що робити в такій ситуації.
 
Перш за все потрібно дізнатися, хто все ж таки отримав ваші гроші. Якщо транзакція була проведена між картками одного банку, зробити це буде нескладно. Достатньо звернутися до вашого банку та пояснити ситуацію. Працівники фінустанови знайдуть в базі даних потрібного клієнта та зв’яжуться з ним. Хоча спершу вони проведуть власну перевірку, щоб переконатися, що це не чергова шахрайська схема.
 
 
Якщо ж кошти було надіслано на карту іншого банку, тут вже можуть виникнути певні труднощі. Звертатися в службу підтримки банку, клієнтом якого є відправник, немає жодного сенсу. Адже він не має доступу до клієнтських баз інших фінансових установ. У цьому випадку можна написати чи подзвонити до банку-отримувача та попрохати про допомогу.
 
Але навіть якщо отримувача вдасться знайти, він все ще може відмовитися повернути ваші гроші. І тоді знайти інший вихід з ситуації буде вкрай складно.
Траплялися випадки коли після відмови отримувача повернути гроші постраждалий клієнт звертався до суду. Але такі справи мають невеликі шанси на успіх. Хоча відомий випадок, коли позивачу таки вдалося домогтися свого. У суді він довів, що гроші, переказані отримувачу, не були оплатою за товари чи послуги. Тобто він присвоїв їх неправомірно.
 
Є ще один спосіб повернути гроші, помилково надіслані не на ту карту. Можна переказати на цю ж карту символічну суму і в полі «Призначення платежу» пояснити ситуацію отримувачу. Але цей спосіб подіє лише якщо вам попалася добросовісна людина.
 
.
 
Загалом ситуація з помилковим переказом може мати сумні наслідки. Особливо якщо сума цього переказу була значною. Тож варто уважно перевіряти реквізити отримувача перед проведенням транзакції, щоб вберегти себе від таких безглуздих помилок.
__________________________________________________

Приват начал блокировать счета старых клиентов: попавший под удар

ПриватБанк начал «замораживать» счета клиентов с временно оккупированных территорий. С такой проблемой сталкиваются даже украинцы, которые уже эвакуировались из захваченных россиянами населенных пунктов и сейчас находятся за границей. В ответ на жалобы владельцев заблокированных счетов в банке уверяют, что действуют согласно закону.
 
О проблеме, которая за последние несколько месяцев уже приобрела массовый характер, стало известно из комментариев на сайте «Минфин». Там клиенты Привата рассказали свои истории о том, как вдруг остались без доступа к собственным деньгам.
 
В частности, одна из клиенток государственного банка сообщила, что ПриватБанк просто расторг с ней договор после почти 10 лет сотрудничества. Счет «заморозили» по закону о противодействии финансированию терроризма.
 
 
Обвинение достаточно серьезное, хотя украинка утверждает, что никаких сомнительных операций не проводила. То есть объективно у банка не было причины блокировать ее счет. Ситуацию усугубляет еще и то, что женщина сейчас находится за границей. Поэтому, когда вдруг ее карта перестала «работать», она оказалась в затруднительном положении.
 
Похожая ситуация произошла с жительницей одного из оккупированных населенных пунктов Херсонской области. 17 февраля она пыталась зайти в приложение Приват24, но не смогла этого сделать. Введя логин и пароль, клиентка увидела на экране своего смартфона надпись «в целях безопасности услуга недоступна». Ниже содержалась рекомендация обратиться в онлайн-чат или позвонить по номеру 3700 на горячую линию банка.
 
Обратиться в службу поддержки женщина не смогла, поскольку находится на оккупированной территории. Так что банк просто расторг с ней договор и попросил сообщить реквизиты счета в другом банке, куда можно перевести средства.
 
 
В ответ на обвинения пострадавших клиентов представители ПриватБанка утверждают, что действуют согласно предписаниям украинского законодательства и нормативно-правовым актам НБУ. Как субъект первичного финансового мониторинга банк просто обязан фиксировать сомнительные операции и противодействовать их выполнению. Так что блокирование счетов клиентов, в отношении которых есть определенные подозрения – законное право и даже обязанность банка.