Щоб отримати від покупців більше грошей, супермаркети та магазини нерідко проводять дрібні махінації з вартістю товарів. Наприклад, спеціально встановлюють такі ціни, щоби не віддавати клієнтам всю здачу.
При цьому сам покупець може нічого не помітити. Адже "підступність" схеми в тому, йдеться у матеріалі OBOZ.UA, що у кожному з таких випадків йдеться про різницю у вартості товару у кілька копійок. Однак для торгового закладу при великому потоці клієнтів отримана таким чином сума може виявитись досить значною.
 
Працює ж "схема" за принципом округлення. За ним:
-суму, меншу за 5 копійок повинні "вибачити" покупцю;
-понад 5 копійок має право залишити собі магазин.
 
 
"Часто магазини спеціально встановлюють такі ціни, щоб усі округлення були не на користь покупця. Наприклад, за ціною 9,96 грн, 9,97 грн, 9,98 грн або 9,99 грн ви все одно повинні заплатити магазину 10 грн" , – йдеться в матеріалі.
 
Втім, не стати жертвою цього прийому супермаркетів можна. Для цього достатньо лише розплачуватися карткою.
"Якщо не хочете переплачувати – використовуйте для розрахунку банківську картку. Тоді правила округлення не діють", – йдеться в матеріалі.
 
Касири відмовляються приймати в українців деякі гривні
Водночас, касири в супермаркетах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри – під приводом того, що їм нічим давати здачу. Таке ж може статись і з монетами.
Проте подібні дії, пояснили експерти "Захист прав споживачів", є порушенням законодавства про захист прав споживачів. А тому за такої ситуації покупцям слід поскаржитися адміністрації супермаркету.
 
.
 
Річ у тім, що касири зобов'язані приймати у покупців банкноти й монети всіх номіналів. Ба більше, до обов'язків касирів входить самостійно стежити, щоб у касі були необхідні для здачі гроші.
"Проблема "у мене немає решти" не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов'язки", – зазначили експерти.