Багато водіїв в Україні стикаються з проблемою тріщин на лобовому склі. Причини можуть бути різними: від каменю, що відлетів із-під коліс іншого авто, до граду або уламків під час обстрілів. Здавалося б, це дрібниця, однак іноді через неї можна отримати штраф від поліції.
Правоохоронці часто посилаються на ДСТУ 3649:2010, де зазначено, що експлуатація автомобіля з пошкодженням у зоні дії двірників заборонена. Саме на цей пункт вони орієнтуються, оформляючи протоколи за частиною 1 статті 121 КУпАП. Штраф за перше порушення складає 340 гривень, а повторне порушення може обернутися сумою до 1 700 гривень і навіть тимчасовим позбавленням водійських прав на термін до шести місяців.
Водночас, пункт 31.3 Правил дорожнього руху прямо не забороняє рух автомобіля з тріщиною на склі. Це означає, що сама по собі тріщина не є підставою для адміністративного покарання. Юристи наголошують: за наявність пошкодження без додаткових обставин водія притягнути до відповідальності не можуть.
То чи можна їздити з тріщиною на лобовому склі? Формально — так. Але на практиці все складніше. Навіть якщо штраф є неправомірним, його оскарження забере час і нерви. Особливо небезпечно, якщо тріщина знаходиться в полі зору водія — вона зменшує огляд і підвищує ризик ДТП.
Тому експерти радять не відкладати ремонт. Вчасне усунення пошкодження підвищує безпеку на дорозі і зменшує ймовірність конфліктів із поліцією. Крім того, це дає спокій і впевненість під час керування автомобілем.
.