Українські банки нині здійснюють прискіпливий фінансовий моніторинг своїх клієнтів. Однак тепер він піде ще далі. Банки ретельно відстежуватимуть не лише тих, хто поповнює картки готівкою через термінали, але й тих громадян, які отримують ці гроші на свої картки. У деяких випадках їхні картки блокуватимуть.
 
Віднедавна в Україні стало неможливими поповнити банківський рахунок готівкою через термінал анонімно. Термінали стали обов'язково вимагати ідентифікацію клієнта через його банківський мобільний номер телефону. Однак тепер банки ретельно відстежуватимуть не лише відправників готівкових коштів, але і їхніх отримувачів.
 
 
Фінансовий моніторинг відстежуватиме, скільки грошей отримав клієнт на свій рахунок готівкою. До тих, у кого таким чином рахунок поповнився упродовж місяця на 30 тисяч гривень і більше, будуть запитання.
 
Клієнти будуть змушені пояснити джерело (або джерела) надходження готівки на свій рахунок і надати докази законності таких поповнень.
Тим, хто проігнорує запит банку, або надасть недостовірну інформацію, блокуватимуть рахунки, а також відмовлятимуть їм у подальшому обслуговуванні деяких банківських операцій.
___________________________________________

ПриватБанк повідомив, як клієнтам повернути вкрадені шахраями гроші

До Приватбанку надійшла скарга через шахрайство з кредитною карткою. Співробітники фінустанови повідомили, як клієнти можуть повернути гроші, вкрадені шахраями.
Клієнтка ПриватБанку на ім'я Тетяна Оніщак повідомила на профільному порталі Мінфін, що з її кредитної картки невідомі списали велику суму – 25 732 грн. Вона звернулася до правоохоронців, але розгляд справи триває вже майже рік і не приніс результатів.
 
"Я одразу сповістила про це банк, карту заблокували, перевипустили нову. Того ж дня заявила в поліцію та кіберполіцію. Мене визнали потерпілою і внесли справу до Єдиного реєстру кримінальних справ", - поділилася Тетяна.
 
.
 
За словами постраждалої жінки, вона просила співробітників ПриватБанку повідомити її, чи були відправлені вкрадені кошти. Проте їй відповіли, що інформація надається лише правоохоронцям на їх офіційний запит.
Онищак вдалося неофіційно дізнатися модель смартфона, на якому провели транзакцію. Платіж пройшов через Одеську платіжну систему Герц. Тому банк не має інформації, куди пішли гроші. Клієнтка звернулася до Герцу, але їй відповіли, що потрібен запит ПриватБанку, а там заявили, що не робитимуть його.
 
"Коротше, замкнене коло… Хтось добре розуміє, як це все працює, і обкрадає громадян країни, всі про це всі знають, і ніхто нічого з цим не робить. Звертатимуся до суду, бо розумію, що тільки таким чином щось можна вирішити", - нарікала українка.
 
У ПриватБанку відповіли, у чому суть проблеми. Справа в тому, що при оплаті в Інтернеті шахраї запровадили всі необхідні дані картки – її номер, CVV код та термін дії. Ця інформація доступна лише власнику картки. Причому транзакція була підтверджена через пароль, що надходить у мобільний додаток Приват24 або на фінансовий номер клієнта.
Вказано, що заявку на оскарження шахрайської операції подано, але за правилам платіжної системи вона оскарженню не підлягає.
 
 
"Якщо ви вже звернулись до правоохоронних органів із заявою про шахрайство, необхідно очікувати на завершення розслідування, адже саме суд виносить остаточне рішення. Правоохоронці можуть отримати за оформленим відповідно до чинного законодавства запитом всю необхідну інформацію від банку".