Вантажоперевізники з тимчасово окупованої Херсонщини, які зареєстрували свою діяльність у росіян і раділи приходу «русского міра» тепер скаржаться на відсутність роботи. За їхніми словами, якщо в 2022 році вони могли гарно заробляти, то тепер запроваджені загарбниками обмеження і велика конкуренція з російськими перевізниками фактично знищили їх бізнес.
Про це Центру журналістських розслідувань розповіли вантажоперевізники з Каховського району Херсонщини.
 
За їхніми словами, і вони, і чимало їх колег у 2022 році раділи приходу окупантів, адже через порушення логістики внаслідок війни, блокування роботи залізниці і портів, розцінки на послуги вантажоперевезень суттєво піднялися і вони могли заробляти шалені гроші. Однак зараз вони сидять без роботи.
 
 
«Причин цьому декілька. По-перше, низька якість дизпалива, яке завозять до нас з Криму і підвищення його вартості. Востаннє в Криму я купляв солярку по 57 рублів/літр, а зараз, кажуть, вона подорожчала ще більше. Через низькоякісне дизпаливо у мене і інших колег стали ламатися паливні апаратури та двигуни. Найближчі місця, де можна це відремонтувати – Мелітополь або Крим, а це чималі відстані. Та й вартість ремонту піднялася до небес. Запчастини на вантажівки теж коштують шалених грошей, а на іномарки їх узагалі нема в наявності. Їх треба замовляти з Туреччини. Ціни – космос. Шини теж подорожчали порівняно з довоєнними цінами в кілька разів, а це основна комплектуюча в перевезеннях. Тож вкладатися в капітальний ремонт вантажівки немає сенсу, дешевше купити інший «КамАЗ», – сказав ЦЖР мешканець Каховського району.
 
Водночас, як він стверджує, ціни на послуги з вантажоперевезень останнім часом впали до собівартості. Щоб заробити хоч щось є лише один вихід – перевантажувати транспорт. Але до Криму таку вантажівку без домовленості з потрібними людьми навіть не пропустять. Якщо ж пощастить, то на півострові водія з херсонськими номерами штрафуватимуть за перевантаження ледь не на кожному посту дорожньо-патрульної служби.  
 
Для завезення продукції на територію РФ окупанти вимагають від перевізників й наявності на неї сертифікатів. Отримати їх виробники з окупованої Херсонщини можуть в Криму. Натомість перевізникам з материкової Росії дорога на тимчасово захоплені українські території є відкритою. Тому вони активно завозять на Херсонщину продукти, будматеріали, меблі, ліс і іншу продукцію, а назад вивозять зерно і не бояться перевантажувати свій транспорт.
 
.
 
Як пояснив співрозмовник ЦЖР, таким чином росіяни вже перебили перевізникам з Херсонщини клієнтуру. 
«Один із моїх колег нещодавно спробував завезти пшеницю до Криму. Все це у нього арештували і він повернувся на попутках додому. Тепер у нього ані пшениці, ані грошей, ані КамАЗа», – сказав він.