Про це повідомила заступниця міністра цифрової трансформації з розвитку екосистеми цифрових та офлайн персоналізованих сервісів Валерія Коваль в ефірі телемарафону "Єдині новини".
З 1 листопада в Україні запрацює новий цифровий механізм оформлення та продовження відстрочки від мобілізації. Подати документи можна буде через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП), а для багатьох громадян процес відбудеться автоматично.
Мета нововведення — спростити процедуру, зменшити бюрократичне навантаження та мінімізувати необхідність відвідування Територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК).
 
Як працюватиме новий механізм?
Згідно з інфографікою, представленою в ефірі, 600 тисяч українців отримають продовження відстрочок автоматично. Це стосується тих громадян, дані яких уже містяться в державних реєстрах.
Для решти випадків — наприклад, для первинного оформлення відстрочки (через народження третьої дитини) або якщо автоматичне продовження не відбулося — потрібно буде звернутися до ЦНАПу.
 
 
"У першу чергу це стосується тих військовозобов’язаних, які, наприклад, не змогли отримати автоматичне поновлення відстрочки, адже воно можливе лише тоді, коли інформація є у державних реєстрах", — пояснила Валерія Коваль.
 
Алгоритм дій у ЦНАПі буде таким:
-Військовозобов’язаний подає адміністратору ЦНАПу необхідний пакет документів залежно від підстави для відстрочки.
-Адміністратор формує заяву та надсилає документи на розгляд відповідної комісії при ТЦК.
-Рішення буде направлене заявнику на зареєстровану електронну пошту.
-Оновлений статус відстрочки відобразиться в застосунку "Резерв+" або його можна буде отримати у вигляді витягу з електронного військово-облікового документа на порталі "Дія" чи безпосередньо в ЦНАПі.
Важливо, що ЦНАП виконує лише функцію прийому документів — рішення про надання відстрочки ухвалює ТЦК.
 
"ЦНАП — це точка прийому заяви на відстрочку. Тобто ЦНАП не ухвалює рішення, не видає відстрочку... Рішення приймає територіальний центр комплектування", — наголосила заступниця міністра.
 
.
 
Що робити до 1 листопада?
Постанова про новий порядок набуває чинності 1 листопада. До цієї дати військовозобов’язані повинні подавати документи безпосередньо до ТЦК за старим механізмом. Коваль підкреслила, що відмови ТЦК приймати заяви до 1 листопада є неправомірними, адже ЦНАПи ще не мають технічної можливості та доступів для надання цієї послуги.
 
У разі, якщо після 1 листопада ЦНАП відмовить у наданні послуги, Міністерство цифрової трансформації рекомендує повідомляти про такі випадки через спеціальний QR-код для збору відгуків, розміщений у кожному центрі.
Українцям радять перевірити графік роботи центру завчасно.