Міністерство у справах ветеранів України здійснює призначення та виплати одноразової грошової допомоги членам сімей загиблих (померлих) захисників України.
За даними відомства, йдеться про цивільних осіб, які добровільно в перші місяці збройної агресії Росії проти України стали на захист незалежності та територіальної цілісності нашої держави (постанова КМУ № 936 від 30.07.2025).
 
"Одноразова грошова допомога — це форма державної підтримки для родин тих, хто віддав життя за Україну. Порядок визначає прозорий, справедливий та зрозумілий механізм надання такої допомоги", - пояснили у Мінветеранів.
 
 
Хто має право на одноразову грошову допомогу
Виплати здійснюються сім'ям цивільних осіб, які загинули у період:
з 24.02.2022 по 25.03.2022 — без уточнення території загибелі;
з 26.03.2022 — якщо особа загинула на території бойових дій (відповідно до офіційного переліку).
 
Розмір і порядок виплати
Загальна сума — 15 млн грн на всю родину.
Виплата — поетапна (наказ Мінветеранів від 06.11.2025 № 885)
 
1/5 частини від загального розміру одноразової грошової допомоги (3 млн грн) здійснюється негайно;
4/5 від суми допомоги (12 млн грн) проводитиметься поетапно протягом 80 місяців за фіксованим графіком. Це орієнтовно 150 тис. грн щомісяця, що забезпечує довгострокову фінансову підтримку родинам.
 
.
 
Якщо один із членів сім’ї відмовляється від отримання одноразової грошової допомоги — його частина розподіляється між іншими членами сім’ї, які мають право на її отримання, рівними частинами.
У такому випадку такий член сім’ї подає до Мінветеранів заяву про відмову від отримання одноразової грошової допомоги у паперовій формі, зокрема шляхом її надсилання поштою, справжність підпису на якій засвідчується нотаріально.
 
Куди звернутись за призначенням одноразової грошової допомоги та як подати заявку
 
Є кілька варіантів:
-особисто за адресою Мінветеранів: вул. Хрещатик, 34, м. Київ, 01001;
-надіслати поштою на адресу Мінветеранів: вул. Хрещатик, 34, м. Київ, 01001;
-надіслати на електронну пошту Мінветеранів: dpi@mva.gov.ua
 
 
Перелік документів:
До заяви (зразок — у додатку 1 до постанови КМУ № 936 від 30.07.2025) додаються копії (скановані копії) таких документів:

-посвідчення члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України;

-свідоцтва про смерть Захисника чи Захисниці України;

-документа, який надає повноваження законному представнику або уповноваженій особі представляти одержувача одноразової грошової допомоги, оформленого відповідно до законодавства (у -разі звернення законного представника або уповноваженої особи);

-паспорт заявника або уповноваженої особи;

-ідентифікаційного номера або відмітки в паспорті громадянина України про відмову від його прийняття;

-довідки з реквізитами рахунка, відкритого в банку на ім’я одержувача одноразової грошової допомоги.

 
"Важливо: якщо дані вже є в державних реєстрах, дублювати документи не потрібно — діє електронна взаємодія систем", - зазначили у відомстві.
 
Подальші дії Мінветеранів
Відомство перевіряє дані, робить запити про попередні виплати, за потреби заслуховує заявників та приймає рішення протягом 1 місяця.
Виплати коштів здійснюються на банківські рахунки, вказані членами родин полеглих загиблих (померлих) захисників України.