У Херсоні жінці, яка постраждала внаслідок підтоплення, у держустанові відмовилися надавати консультації українською мовою. Представниця ЦНАПу у відповідь на претензії відвідувачки заявила, що "ніхто не змусить її розмовляти українською".
Про кричущий випадок жінка розповіла на своїй сторінці у Facebook. Ольга Цілинко, будинок якої зазнав пошкоджень внаслідок підтоплення після підриву на Каховській ГЕС, повинна була зареєструватися у представників ЦНАПу для отримання виплат. Однак жінка була шокована, коли в держустанові їй відмовилися надавати послуги державною мовою.
Як повідомила відвідувачка, представниця ЦНАПу мала зареєструвати адресу жінки. Так, зі слів Ольги, чиновниця проігнорувала її прохання перейти у розмові на державну мову, чим порушила права жінки, адже мовою обслуговування споживачів в Україні є українська. Окрім того, під час реєстрації чиновниця переклала назву провулка "Наскрізний", де зареєстрована відвідувачка, на "Насквозний" та заявила, що буде спілкуватися виключно російською.
"…мені так зручно. І ніхто мене не змусить говорити українською, – заявила представниця ЦНАПу. – Немає такого Закону, який мене змусить говорити на українській".
Також чиновниця цинічно запитала у відвідувачки, чи під час окупації та була у місті та чи спілкувалася вона із загарбниками українською мовою.
У своє виправдання представниця ЦНАПу також заявила, що вона погано знає українську, бо навчалась у російській школі, і що військові у Бахмуті також розмовляють російською.
.
Зазначимо, що представники держустанов повинні володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків. Також, від 16 січня 2021 року, усі підприємства, установи та організації усіх форм власності, підприємці й інші суб’єкти господарювання повинні здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари та послуги, зокрема через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, українською.