Жахлива ДТП ввечері 4 лютого сталася за два десятки кілометрів від Херсона. На трасі «Одеса-Мелітополь-Новоазовськ» від удару вантажівки перекинувся автобус «Еталон» з пасажирами…
 
Та зміна для персоналу Херсонської міської клінічної лікарні ім. А. та О. Тропіних видалася гарячою. Головний лікар закладу Леонід Ремига розповідає – попри вихідний, а це була неділя, прибув на місце, як тільки дізнався, що сталося. ДТП неподалік с. Клапая, перекинувся автобус… Одну частину постраждалих у жахливій ДТП одразу декілька «швидких» привезли у «Тропінку», другу – до Херсонської обласної клінічної лікарні. Допомога знадобилася 14-ти пасажирам та одному з водіїв. Треба віддати належне херсонським медикам – спрацювали на всі сто.
 
 
-Десь о 21.20 я отримав оперативне повідомлення, одразу зібрався й приїхав. На той момент у лікарні вже були 7 постраждалих і викликана бригада лікарів – травматологи, терапевти, хірург, підключили лабораторію, рентген і всім надали необхідну допомогу. Одного пацієнта одразу направили до хірургічного відділення, жінку в тяжкому стані госпіталізували до реанімації і п’ятеро хворих – до травматологічного відділення.  Ви знаєте, це вперше за моєї практики таке от масове надходження постраждалих до нашого травматологічного відділення, – розповів головний лікар Херсонської міської клінічної лікарні А. та О. Тропіних Леонід Ремига.
 
 
Зараз у «Тропінці» залишаються ті семеро постраждалих, що  надійшли сюди спочатку, в обласній лікарні – одна жінка, вона поки що в реанімації. Решта  людей після ДТП лікуватимуться вдома. Більшість  із тих, для кого подорож завершилася лікарняним ліжком, легко йдуть на контакт із журналістами, розуміючи – таке замовчувати не можна. 45-річна Ірина Ксензова робить надзусилля, аби хоч якось присісти на ортопедичному ліжку: у жінки забій нирок, а попереду – операція на нозі. Ірина була серед 17-ти пасажирів «Еталону». Той автобус – не рейсовий, його винаймав власник сільгосппідприємства, розташованого у с. Іванівка, неподалік м. Очаків, це Миколаївщина. Саме там працювала бригада робітників, набрана у Херсоні.
 
.
 
-Розумієте, в нашому місті роботи нема, от і доводиться їздити туди, де вона є. Запропонували заробити під Очаковим і ми поїхали. Особисто я з цим хазяїном співпрацюю вже три роки. І цим автобусом, з цим же водієм, їжджу стільки ж… І ніколи не виникало жодних проблем, – розповіла постраждала у ДТП.
 
Але цього разу, конкретно дорогою додому, а від Очакова до Херсона неблизький світ, щось пішло не так. Автобус кілька разів ламався і водій був змушений зупинятися. Розрядити атмосферу затяжної недільної дороги пасажири намагалися жартами, мовляв, все через те, що хтось із них ще за домівкою не скучив! На останній свій ремонт «Еталон» зупинився вже, здавалося б, так близько від пункту призначення. До Херсона залишалося якихось 20 км. Люди кажуть, в очікуванні продовження подорожі просиділи в автобусі не більше 15 хв. Аж раптом – сильний удар, автобус похитнувся і… опинився на даху. У салоні почувся стогін: пасажири, ніби опинившись у великій м’ясорубці, лежали хто – де, а деякі взагалі повилітали через вікна.
 
-Це страшна картина: у кого ноги були зламані, в кого – розбита голова. Ми самотужки вибралися з автобуса, а там вже побачили жінку, що лежала на землі, її рука опинилася під дахом автобуса. Звісно, ми, всі чоловіки, вже як могли піднімали «Еталон», щоб допомогти людині, – розповів ще один пасажир автобуса Володимир Кічемаз.
 
 
Саме у той момент, коли автобус стояв на ремонті, в нього врізалася вантажівка, яка рухалася у попутному напрямку. Сила удару була такою, що «Еталон» перекинувся. Як так? Невже водій фури не бачив автобус, який зупинився через технічну несправність? – цілком логічні запитання, що виникають у кожного, хто дізнається про ДТП. Тим більше, у першій інформації про аварію, яка з’явилася в інтернеті, йшлося, що автобус стояв на узбіччі. Але дещо іншу картину того вечора прояснює відвідання групою журналістів місця ДТП. Не треба бути експертом, щоб впізнати саме ту ділянку, на якій сталося зіткнення – багато скла і калюжа, а від неї веде довгий гальмівний шлях. То ж дуже скидається на те, що зламаний автобус стояв посеред дороги, а не на узбіччі. Цю ж версію повторює і свідок. Аварія сталася на очах у Володимира Малиша. Він їхав попереду «DАF», на бусі, адже працює на тому ж підприємстві, що й учасник ДТП. Обидва водії, відвантаживши товар в Одесі, поверталися до Дніпра. На Херсонщині, неподалік Чорнобаївки, вони збиралися повечеряти, кілька годин передихнути й рушати далі, але фура потрапила в ДТП. «Як це сталося?», – запитую. Напарник водія вантажівки переконаний – його колега не зміг уникнути зіткнення саме через те, що автобус опинився посеред дороги і, мовляв, був не під «аварійкою».
 
-Брехня, що автобус стояв узбіччі. Він був прямо на проїжджій частині, а знаку аварійної зупинки не було. Це я на своїй невеличкій машинці зміг прошмигнути в останній момент, а фура? Ану таку дуру спробуй зупини, от він і врізався, – пояснює Володимир.
 
Самому водієві буса майже добу довелося просидіти на місці, де сталася ДТП. Він охороняв ту саму вантажівку. Для транспортування розбитого «DAF» знадобився спеціальний евакуатор.
 
 
Оцінку інцидентові на трасі, під Клапаями мають дати правоохоронці. Поліція відкрила кримінальне провадження за статтею «Порушення правил дорожнього руху». Жоден з водіїв поки не затриманий. Як зазначили у відділі комунікації ГУ НП у Херсонській області, попереду низка експертиз, висновок за якими й допоможе визначити, хто винуватець у ДТП, а, можливо, за наслідки аварії відповідатимуть і обидва кермувальника. Ну а доки слідство розбиратиметься, постраждалі оговтуватимуться після ДТП. Адже щоб у буквальному сенсі стати на ноги, вісьмом пасажирам «Еталону» знадобиться купа часу і грошей. Свою підтримку постраждалим ніхто з водіїв поки не запропонував.
 
Нагадаймо, це ДТП, в яке потрапляє автобус із сезонними робітниками, на Херсонщині стається вже не вперше. Кілька років тому на Великолепетищині в аварії загинули четверо людей, вони були серед пасажирів мікроавтобуса, які поверталися з польових робіт.
 
Марина Савченко