До редакції газети «Гривна» продовжують надходити запитання від читачів, які не можуть розібратися в газових питаннях
Переважно хвилюються з цього приводу люди похилого віку, тому що не володіють умінням користуватися комп’ютером. Для них і без того «темним лісом» було зрозуміти, чому та як розділилися функції газового господарства. А тут знову якісь зміни...
 
Добре, що на допомогу таким споживачам приходять молоді люди або фахівці інших сфер. Ось показовий приклад того, як не залишають із проблемою один на один сільчан. У деяких селищах Херсонщини бібліотекарі пенсіонерам допомагають подати заяву та перейти до нового постачальника газу.
 
 
Як відомо, з 1 грудня «Херсонрегіонгаз» перестав постачатигаз усім абонентам області, й споживачів автоматично перевели до «Нафтогазу» – «постачальника останньої надії». Але все ж споживачам треба закріпити договірні відносини або з тим же «Нафтогазом», або з іншим підприємством, яке продає газ населенню.
 
«Допомагаємо жителям села Саги змінити постачальника на “Нафтогаз”, – написали в “Фейсбуці” бібліотекарі. – Всіх бажаючих, хто ще не перейшов, запрошуємо до Сагівської бібліотеки, тут вам допоможуть! Для цього потрібно мати карту Приватбанку та телефон, прив’язаний до неї».
 
Як пишуть у коментарях мешканці області, таку ж допомогу населенню надають у селищі Каланчак. Скадовчани просять органи влади також відгукнутися, допомогти людям з реєстрацією в нового постачальника.
Навіть якщо у вашому населеному пункті немає такої допомоги, не варто хвилюватися – є інші варіанти, без Інтернету.
 
.
 
Є ПОСТАЧАЛЬНИКИ ГАЗУ Й НА ХЕРСОНЩИНІ
Так, це правда! Й для укладання договору навіть можна обійтися без допомоги знавців комп’ютера та Інтернету. Херсонська обласна енергопостачальна компанія, яка постачає мешканцям області електроенергію розширює свій спектр послуг і вже здійснює постачання газу абонентам на території області. Тому споживачі, які звикли ходити до абонслужби в своєму населеному пункті, особисто спілкуватися зі спеціалістом ХОЕК, можуть підключити, в тому числі й послугу газу.
 
Взагалі, для споживача мати єдиного постачальника електроенергії та блакитного палива означає одне – можливість зручно та легко вирішити питання сплати в одному місці. Тому люди, які хочуть купувати газ у постачальника в своїй області, можуть звернутися в ХОЕК. Головний офіс підприємства знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. Перекопська, 178. Серед переваг ХОЕК перед постачальниками «інтернетними», це – розширена мережа діючих центрів обслуговування споживачів на всій території області; діючий офіційний сайт, колцентр, інформаційно-консультаційний центр; вже створений кабінет споживача, який має розділи енерго- та газопостачання; дистанційні електронні сервіси (замовлення онлайн послуг і онлайн-оплата рахунків, без потреби відвідування Центрів обслуговування споживачів).
 
На сайті ХОЕК вже працює розділ «Постачання природного газу» (https://khoek.ks.ua), де зібрана інформація щодо вказаного виду діяльності. Для реєстрації щодо послуги газу можна особисто відвідати Центр обслуговування споживачів ХОЕК або відправити пакет документів – заявку на зміну постачальника, копії паспорта, ідентифікаційного коду та документів на право власності на приміщення на електронну пошту за адресою: gaz@khoek.ks.ua.
 
 
ДЕ ОТРИМАТИ ЕІС-КОД ДЛЯ УКЛАДАННЯ УГОДИ З НОВИМ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ ГАЗУ?
Для підписання угоди з будь-яким постачальником кожному споживачу необхідно знати свій ЕІС-код (код енергетичної ідентифікації) точки комерційного обліку. ЕІС-код знаходиться у вашому особистому кабінеті на сайті «Херсонгазу» (вкладинка «Мій кабінет»). Також код можна дізнатися при зверненні до найближчого абонпункту «Херсонгазу» з паспортом власника особового рахунку чи переглянути його у вашій заяві-приєднанні до умов договору чи рахунку за спожиті послуги. Оскільки ЕІС-код є персо-нальними даними, він не може бути названий у телефонному режимі або особі, яка не є власником особового рахунку.
 
ЧИ ТРЕБА ПЛАТИТИ ЗА ПОСЛУГУ «ХЕРСОНГАЗУ», ЯКЩО «ХЕРСОНРЕГІОНГАЗ» УЖЕ НЕ НАДАЄ ПОСЛУГУ НАСЕЛЕННЮ?
Звісно, треба платити! Це два різні підприємства з двома різними функціями. Із 1.07.2015 року «Херсонгаз» перестав бути постачальником природного газу, бо змінилося законодавство. Цією функцією був наділений «Херсонрегіонгаз» – новостворене підприємство, яке з 1 грудня 2020 року припинило поставляти населенню газ.
 
«Херсонгаз», який нині відповідає за розподіл блакитного палива по трубах, продовжує працювати й сьогодні, нікуди не ділося, йому абоненти зобов’язані продовжувати платити за «трубу». «Херсонгаз», як і раніше, займається транспортуванням блакитного палива по газових трубопроводах і обслуговуванням газових мереж області та споруд на них (ГРП, газові колодязі тощо) та отримує за це оплату в вигляді тарифу на розподіл (оплата за «трубу») від споживачів.
 
 
До речі, абоненти повинні повністю розрахуватися за газпродукт і з «Херсонрегіонгазом», інакше підприємство звернеться до суду щодо примусового стягнення боргу.
 
КУДИ НАДАВАТИ ПОКАЗНИКИ ГАЗУ?
Також, як і раніше, «Херсонгаз» займається обліком спожитого газу, тобто щомісяця отримує та узагальнює показники лічильників газу всіх споживачів у області для обрахування щомісячного загального обсягу спожитого газу на Херсонщині.
 
Тому всі споживачі повинні платити за розподіл газу, надавати показники спожитого газу в обов’язковому порядку щомісяця з 1 по 5 число.
Номери особових рахунків для споживачів, присвоєні в «Херсонгазі» з моменту відкриття особового рахунку, залишаються незмінними.
 

 
Також у прес-службі наголошують, що оскільки з 1 грудня 2020 року«Херсонрегіонгаз» більше не є постачальником для населення в Херсонській області, всім побутовим споживачам (населенню) треба визначитися зі своїм новим постачальником і оформити з ним свої відносини. В кожного постачальника є свої вимоги для підписання угоди з ним.