Украинским учителям снова подняли зарплату — теперь они будут получать около 5 тысяч гривен. Однако даже после очередной надбавки уровень оплаты труда абсолютно не соответствует требованиям, предъявляемым к педагогам.
 
Ситуацию прокомментировал иронично-саркастическим постом на своей странице в социальной сети "Фейсбук" украинский педагог, образовательный эксперт, шеф-редактор портала "Образовательная политика" Виктор Громовой.
 
 
В качестве критики системы украинец создал юмористический перечень требований по профессиональному стандарту.
 
Усі чудово знають вчительську приказку: з нас вимагають як з розумних, а платять як дурним.
Хочемо ми цього чи не хочемо, але вартість будь-чого неминуче впливає на якість. Вартість робочої сили не є винятком. Рівень оплати неминуче впливає на якість працівників. 
(Звісно, в освітній сфері є чимало пасіонарних особистостей, які живуть за франковим девізом "Дай працювать, працювать, працювати, в праці сконать!". Але... винятки лише підтверджують це правило).
Тому треба визначати професійний стандарт і коло обов’язків, перш за все виходячи із реального рівня заробітної плати.
 
Учитель із зарплатою 5 тис. грн. має:
• Уміти читати і розуміти принаймні 30% прочитаного.
.
• Мати елементарні навички письма, зокрема, вміти заповнити журнал класу пастою одного кольору..
.
• Пам’ятати(ну хоча б орієнтовно!) назву навчального предмету, який він викладає.
.
• Бути спроможним самостійно добратись до місця праці та за розкладом уроків швидко віднайти потрібну локацію в школі.
.
• Мати достатні вольові якості для того, щоб всидіти 45 хв. на сторожі групи учнів чисельністю до 35 осіб та для спілкування з яжмамами без застосування методів фізичного впливу.
 
.
 
• Уміти імітувати виконання численних вказівок та справно рапортувати(бажано з фоточками та відосіками) про проведення непроведених заходів.
.
• Мати заможного чоловіка(дружину), який(а) до пори до часу оплачуватиме це дивне хобі чи благодійну місію. 
Професійний стандарт вчителя із зарплатою 4 тис. дол. див. на Сайті МОН https://mon.gov.ua/.../mon-rozrobilo-novij-profesijnij...
 
P.S. Поясню "шо я имею этим сказать" на прикладі. Два роки тому на ювілей дружини запросив дуже класного саксофоніста.  Він зажадав солідний гонорар за годинний виступ. Делікатно поцікавився чому така сума. Отримав аргументовану відповідь: для того, щоб я був на високому рівні як музикант, я маю добре харчуватись, відпочивати, вести здоровий спосіб життя і займатися спортом, подорожувати на різноманітні фестивалі..., до саксофона треба купувати тростини(а це не дешево), я маю приїхати на цей виступ і поїхати звідти на таксі, а не у маршрутці тощо.
Я відразу ж погодився на таку суму гонорару, бо таки так.
 
На жаль, в освітній сфері фантазії на тему "Професіограми сучасного вчителя" ніколи не спирались і не спираються зараз на елементарний прорахунок того, завдяки чому він може таким бути. За "щучим велінням і моїм хотінням", він таким як ми мріємо точно не буде. Має бути ресурс, якийреально забезпечить можливість таким стати і привабить у цю сферу людей з такими якостями. Це мають зрозуміти як можновладці, так і фантазери з поміж високооплачуваних "агентів змін".
 
 
А ми маємо навчитись говорити про це прямим текстом. Так, як говорив мені той саксофоніст чи як говорила на всю країну наша екс-міністерка:
""Зараз моя зарплата на руки в середньому становить 36 тис. грн - це на 10 тис. грн менше, ніж я отримувала на посаді керівника директорату Міносвіти. Мені цього вистачає, щоб нормально прожити. Я маю власне житло, службовий автомобіль, у мене немає часу ходити в кіно. Але якщо ви мене запитаєте, чи влаштовує мене це як молоду людину, яка повинна думати про своє майбутнє, про заощадження, пенсію, то, безперечно, цього не вистачить. І коли я завершу свою роботу тут, я не буду мати заощаджень як таких".
 

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ НА САЙТЕ ТИПИЧНЫЙ ХЕРСОН: Репетитор по математике: Результаты теста на ВНО покажут всю беду образования