Ці обмеження поширюються на всі види переказів: як за номером банківської картки або мобільного телефону, так і з використанням банківських реквізитів IBAN.
IBAN — це унікальний міжнародний ідентифікаційний код банківського рахунку, який застосовується для ідентифікації рахунків при здійсненні міжнародних фінансових операцій і покликаний спростити процес грошових переказів.
Раніше спеціаліст з фінансового моніторингу з "Глобус Банку" Марина Павленко пояснювала, що банки блокують рахунки при виявленні незвичних операцій по картці.
Якщо блокування все ж сталося, слід негайно зв’язатися з банком для врегулювання ситуації.
"Після звернення банк може попросити клієнта надати документи, що підтверджують доходи, або пояснення щодо активності по картці. Важливо, щоб клієнт із розумінням поставився до такої вимоги", – зазначила банкір.
У більшості випадків після надання пояснень і відповідних документів банк відновлює доступ до заблокованого рахунку.
Павленко пропонує такі рекомендації для уникнення блокування:
Вивчіть тарифні плани та умови користування вашою карткою. Ознайомтеся на сайті банку з чинними лімітами та законодавчими вимогами.
Під час реєстрації рахунку чітко окресліть мету співпраці з банком, опишіть заплановані фінансові операції та вкажіть необхідні вам банківські послуги.
Будьте готові до того, що банківський працівник може запросити додаткові документи або роз’яснення на етапі оформлення рахунку.
Уникайте використання карток для незаконних цілей, операцій із неправильними кодами транзакцій (міс-кодинг) та участі у підозрілих фінансових схемах.
Показовий приклад потенційного блокування — регулярні перекази від чоловіка дружині, яка не має власного заробітку. У такій ситуації важливо завчасно пояснити банку мету відкриття рахунку, надати підтверджуючі документи та вказати розмір запланованих щомісячних надходжень у співвідношенні з доходами чоловіка.